ای دل غافل

لُبّ و جوهر حادثه عاشورا این است که در دنیایى که همه جاى آن را ظلمت و فساد و ستم گرفته بود، حسین‏ بن‏ على علیه ‏السّلام براى نجات اسلام قیام کرد و در این دنیاى بزرگ، هیچ‏ کس به او کمک نکرد. حتّى دوستان آن بزرگوار! یعنى کسانى که هر یک مى‏ توانستند جمعیتى را به این میدان و به مبارزه با یزید بکشانند، هر کدام با عذرى، از میدان خارج شدند و گریختند!

این، یک عبرت عجیب در تاریخ است. آن‌جا که بزرگان می‌ترسند، آن‌جا که دشمن چهره بسیار خشنى را از خود نشان می‌دهد، آن‌جا که همه احساس می‌کنند اگر وارد میدان شوند میدان غریبانه‌‌اى آنها را در خود خواهد گرفت؛ آن‌جاست که جوهرها و باطن افراد شناخته می‌شود.

امام حسین علیه ‏السّلام در چنین میدانى ایستاد و نترسید و مجاهدت کرد و لذا امام حسین علیه ‏السّلام عظیم‌ترین مبارز و مجاهد تاریخ اسلام است.

کتاب 72 سخن عاشورایی / صص 51 و 52

 

اگر چه کار خیر حلاوت دارد امّا وقتی به صورت جمعی و هیئتی انجام می شود آثار شیرین آن بیشتر می شود. حالا با توجه به در پیش بودن عید قربان و فرصت عمل پرسفارش قربانی، می خواهیم اقدام جمعی در این راستا و صدقه دادن گوشت آن کنیم. شما هم مایلید؟

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
-->