ای دل غافل

حقیقتى که ما باید بدان افتخار کنیم، این است که رسم شهادت و سنت الهىِ قتل فى‌سبیل‌اللَّه، با نظام اسلامى زنده شد. در گذشته، سیلى‌خوران در راه خدا کم بودند و برخى در طى عمر هفتاد ساله‌ى خود، تحمل کمترین سختى در راه خدا را هم نداشتند و حاضر نبودند در راه خدا یک اخم را تحمل کنند؛ چه برسد به این‌که جان و سرمایه‌ى وجود خود را در راه خدا بدهند. براى ملتى که به‌نام اسلام زندگى مى‌کند، خیلى بد است که در راه تحقق این هدف عظیم، هیچ مشکلى را بر خود هموار نکند. پیداست که در این جامعه، اسلام روزبه‌روز ذوب و کم‌رنگ و بى‌اثر خواهد شد.

در گذشته، متأسفانه در کشور ما و بسیارى از کشورهاى اسلامى دیگر، رسم سرمایه‌گذارى براى دین و تحمل مشکلات براى خدا، منسوخ و یا بسیار کم شده بود؛ چه رسد به کشته شدن در راه خدا. یکى از بزرگترین خدمات انقلاب و امام به ملت و اسلام، احیاى انگیزه‌ى فداکارى در راه خدا - چه در ایران و چه در سایر کشورهاى اسلامى - بود. امروز، نفوس طیبه‌ى بسیارى، حاضر به تلاش و تحمل زحمت و قبول دردسر و بذل جان براى خدا هستند و مظهر بزرگ آن، همین شهداى عزیز ما هستند.

کتاب 72 سخن عاشورایی / صص 31 و 32

نظرات  (۱)

با سلام
اگر حق اظهار نظر در خصوص تغییرات صورت گرفته داشته باشیم ؟باید عرض کنم اینجا فضاش و خصوصا رنگ انتخابی برای وبلاگ خیلی تیره و دلگیره:
البته با عرض پوزش!حالا از باقی امکانات که من حقیر سر رشته ای ندارم!!
موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
-->